2025-11-26
Användarsupport och teknikstöd, Nivå 2
Ansök gärna så snart som möjligt då uppdraget kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Uppdragsbeskrivning
På-plats-support till användare i allmänna IT-frågor/Helpdesk och på plats i kommunens olika verksamheter.
Kontakt med användare sker via telefon och ärendehanteringssystem men även att bemanna supportdesk och hjälpa användare fysiskt på plats i Täby kommunhus. Även support/ärendehantering på plats i kommunens olika verksamheter förekommer. Konsulten ska arbeta på plats i Täby kommuns lokaler.
- Ett krav är att vara väl bevandrad i, och ha erfarenhet av att arbeta med tekniska lösningar på klient och systemsida för social omsorg. Kravet omfattar erfarenhet av support och användarstöd i verksamheten på tex trygghetslarm och/eller välfärdsteknik.
- Kvällsarbete kan förekomma. Körkort är ett krav
- Resursen behöver vid intervju uppvisa ”Utdrag ur belastningsregistret för enskild person enligt 9 § 1 st. lagen (1998:620) om belastningsregister”.
Beräknad avtalsstart 2025–12–15 till och med 2026-06-14. Maximal avtalstid 6 månader (1000 timmar)
INTERVJU:
Täby kommun kommer att genomföra intervju med de max tre konsulter som bedöms ha störst chans att tilldelas uppdraget baserat på offererat timpris. Om ingen av dessa bedöms passa för uppdraget förbehåller sig kommunen rätten att bjuda in ytterligare konsulter till intervju.
Täby kommun beräknar att intervjuerna kommer att genomföras på plats i kommunens lokaler under vecka 50. Offererad konsult ska vara tillgänglig för intervju enligt överenskommelse under denna vecka.
Tidsram för intervjun:
- 10 min – Konsulten får presentera sig
- 20 min – Intervjufrågor
Intervjufrågorna kommer att baseras på de krav som ställts kopplat till erfarenhet.
Nedan mervärden kommer att utvärderas under intervjun.
- Konsultens kommunikativa förmåga, d.v.s. konsultens förmåga att formulera sig väl i tal samt konsultens förmåga att förmedla sina kunskaper.
- Konsultens förståelse för vikten av att hålla hög servicenivå samt att ha ett professionellt och positivt kundbemötande.
- Konsultens förmåga att hantera och kommunicera tidskritiska situationer
Skallkrav
- Krav på tidigare erfarenhet för att uppnå kompetensnivå 2 ska styrkas med CV
- Ett krav är att vara väl bevandrad i, och ha erfarenhet av att arbeta med tekniska lösningar på klient och systemsida för social omsorg. Kravet omfattar erfarenhet av support och användarstöd i verksamheten på tex trygghetslarm och/eller välfärdsteknik.
- Körkort är ett krav
- Resursen behöver vid intervju uppvisa ”Utdrag ur belastningsregistret för enskild person enligt 9 § 1 st. lagen (1998:620) om belastningsregister”.