Uppdrag

Läs och ansök om uppdraget

Organisations logotyp

Göteborgs Stad

2025-05-08

Projektledare nivå 3

Göteborg
Hybrid
100 %
1 person
2025-07-01 - 2027-12-31
Deadline: 2025-05-21

Ansökningar utvärderas löpande.

Uppdragsbeskrivning

Stadsmiljöförvaltningen avser med denna förnyade konkurrensutsättning är att teckna ett avtal för resurs- och kompetensförstärkning för enheten IT och utveckling på Stadsmiljöförvaltningen.

Uppdragets omfattning:
• Projektledning av verksamhetsnära uppdrag/projekt
• Förstudier
• Upphandlingar

Omfattningen uppskattas till ca 75% (ca 4000 timmar) av en heltidstjänst och kommer att variera under uppdragstiden. Heltidstjänst motsvarar 40 timmar per vecka.

 

Option
För att möjliggöra anpassningar till den tekniska utvecklingen och ge beställaren möjlighet att på ett kostnadseffektivt och smidigt sätt lösa tekniska anpassningar har beställaren en option om ytterligare 25% dvs upp till heltid under tidsperioden.
Antalet timmar sker i överenskommelse mellan konsult och beställare. Konsult är enbart berättigad fakturering av arbetade timmar. Den angivna volymen är en uppskattning och innebär endast ett riktvärde.

 

Stadsmiljöförvaltningen tillhandahåller dator och övrig utrustning som är relevant för uppdraget, uppdraget ska utföras på plats i Stadsmiljöförvaltningens lokaler, möjlighet till visst arbete på distans finns efter överenskommelse.

 

Obligatoriska krav:
Personen skall ha dokumenterad god kompetens, se avsnitt 1.3.3.3 i ramavtalet, enligt nivå 3 inom:
• Projektplanering
• Kravställning
• Riskanalys och Riskhantering
• Förstudier

 

Övrig kompetens (mervärde):
Bra om konsulten har dokumenterad god kompetens enligt nivå 3 inom:
• XLPM Projektmetodik eller motsvarande metodik
• Upphandling och FKU enligt LOU
• GDPR och Informationssäkerhet


Samtliga krav och övrig kompetens ska tydligt framgå i och kunna verifieras med hjälp av konsultens CV och inlämnade referenser.

 

Referensuppdrag:
Leverantörerna ska ange och beskriva två (2) referensuppdrag där det ska framgå att de har arbetat med uppdrag kopplat till IT-data - C -
Ledning och Styrning/ Verksamhetsutveckling och Strategi Tidpunkten för referensuppdragets genomförande

Uppdraget får inte vara äldre än 3 år från sista anbudsdag. Leverantören ska till varje referens beskriva uppdraget ange en referent med följande
kontaktuppgifter; namn, titel, e-post, telefonnummer. Referenten ska kunna bekräfta utförandet av angivna referensuppdrag.

Leverantören ansvarar för att kontaktpersonerna (referenterna) för uppdragen är vidtalade och går att nå på angiven e-post och angivet
telefonnummer samt har möjlighet att bekräfta referensuppdraget samt att besvara kvalitetsbedömningsfrågor där rikttiden är att det sker under
perioden 2025-05-22-2025-06-04.

Referensuppdrag inom leverantörens egen organisation godtas inte och referensuppdragen ska avse olika uppdragsgivare.

I det fall leverantören utfört ett eller flera uppdrag för stadsmiljöförvaltningen enligt ovan så ska ett av de utförda uppdragen lämnas som en av de två begärda referenserna.

 

Anbudsgivare som klarar de obligatoriska kraven och har inlämnat föreskrivna uppgifter enligt ovan kvalificerar sig och går vidare till utvärdering.

Utvärdering sker genom att bedömning av inkomna anbud görs utifrån bästa förhållande mellan Pris och kvalité. 

För bedömning av kvalitet kommer beställaren att tillämpa intervjuförfaranden. Kallelse till intervju av konsulten och referentintervju planeras att skickas ut så snart som möjligt efter att anbudstiden har gått ut. En rikttid är att dessa planeras att genomföras under perioden 2025-05-22-2025-06-04. 

 

ID: SMF-2025-00508 

Ramavtal: IK22345 Konsulter IT-data - delområde C - Ledning och Styrning/Verksamhetsutveckling och Strategi 

Skallkrav

Börkrav

Skicka in ansökan

Organisations logotyp

Göteborgs Stad

2025-05-08

Projektledare nivå 3

Göteborg
Hybrid
100 %
1 person
2025-07-01 - 2027-12-31
Deadline: 2025-05-21

Kontaktperson

Erbjuden konsult

Motivering av lämplighet för uppdraget / Övriga kommentarer

Skallkrav

Börkrav

Bifoga CV och/eller andra dokument