
Upphandlingsmyndigheten
2025-05-12
RFI - Fråga om hantering av PUB-avtal
Stockholm
Distans
0 %
2025-05-15 - 2025-05-16
Deadline: 2025-05-15
Ansökningar utvärderas löpande.
Uppdragsbeskrivning
Vi ser just nu över hur vi på ett effektivt sätt kan hantera behovet av PUB-avtal(Personuppgiftsbiträdesavtal) i samband med ett kommande avrop på ramavtalet för programvaror och tjänster.
Vi är därför nyfikna på era erfarenheter av att stötta kunder med att få PUB-avtal på plats. Vi vore tacksamma om ni kan svara kortfattat på följande:
- Har ni tidigare erfarenhet av att hjälpa kunder med hantering av PUB-avtal?
- I så fall, hur har det vanligtvis gått till – har ni tagit ansvar för att koordinera processen med licensgivaren, tillhandahålla mallar, eller liknande?
- Är det något ni normalt erbjuder inom ramen för ett påslag eller som separat konsulttjänst (per timme)?
- Hur mycket arbete brukar detta i snitt innebära (t.ex. i timmar per avtal)?
- Finns det några särskilda utmaningar eller framgångsfaktorer ni vill lyfta från tidigare erfarenheter?
Syftet är att vi ska kunna ta välgrundade beslut om hur vi utformar eventuella krav eller möjligheter till avrop av denna typ av stöd i kommande upphandling.