
Statens servicecenter
2025-05-09
Service och support till system Public 360°
Uppdragsbeskrivning
Avropet syftar till att tillgodose Statens servicecenters behov av underhåll och support, förvaltning, uppgradering, licensförsörjning, utbildning och utveckling
gällande myndighetens befintliga system för diarium med ärende- och dokumenthantering - Public 360° som funnits på myndigheten sedan 2018.
Vid behov ska ny funktionalitet kunna utvecklas och implementeras.
Myndigheten behöver också stöd i att möjliggöra integrering av andra verksamhetssystem inom myndigheten till Public 360° samt att se över hur interna
arbetsprocesser kan utvecklas och stödjas med hjälp av systemet. Myndigheten har ett pågående arbete med ett brett införande av systemet i verksamheten
vilket ger behörighet till medarbetare att arbeta självständigt i handläggarrollen.
Det ska finnas möjlighet att avropa utbildning i systemet vid behov.
På sikt finns behov av funktioner för att kunna exportera information till ett kommande fristående system för bevarande (e-arkiv).
ID: 2025-00113-2.3.1
Ramavtal: Kammarkollegiet - Programvaror och tjänster - Programvarulösningar (23.3-8027-21)
Skallkrav
- Intresseanmälan