Uppdrag

Läs och ansök om uppdraget

Organisations logotyp

Region Kalmar län

2025-05-05

Supportavtal Microsoft 2025

Kalmar
Hybrid
N/A %
Produkt
2025-06-26 - 2027-05-26
Deadline: 2025-05-28

Uppdragsbeskrivning

Det som efterfrågas är reaktiv teknisk support på Microsoftprodukter för on-premises och cloud; med en tillgänglighet och responstid som är minst lika hög som den som erbjuds i Microsofts Unified Enterprise; men utan krav på köp av proaktiva tjänster eller andra tilläggstjänster. Uppdraget ska genomföras i den omfattning och i enlighet med de villkor som anges i upphandlingsdokumenten

 

Referensuppdrag
Anbudsgivare ska ange minst en (1) referenskund inom offentlig verksamhet i Sverige som har nyttjat support på on-premises-produkter för (Windows Server, SQL Server; BizTalk eller Exchange Server inom de senaste tre (3) åren).
Anbudsgivare ska i kommentarsfältet ange följande uppgifter:
Namn på organisationen, omfattning av tjänsten samt kontaktuppgifter till referenspersonen
Frågor som kommer att ställas till angiven referens:1 Har er organisation för någon period under de senaste tre åren haft ett supportavtal med XX som omfattat teknisk support på on-premises-produkterna Windows Server, SQL Server, Exchange Server eller BizTalk? Ja = 1p Nej = icke godkänd
2 a Hur många kritiska supportärenden (se definition https://azure.microsoft.com/en-us/support/plans/response/) rapporterade ni under den aktuella perioden? Minst 1 = 1p
2b Hur många av dessa åtgärdade leverantören inom avtalad servicenivå? Minst 80% = 5p Lägre än 80% = -5p
2c Vilken var er avtalade servicenivå för kritiska supportärenden? Samma eller högre som efterfrågad = 1p
3a Hur många supportärenden av typen Severity B rapporterade ni under den aktuella perioden? Minst 1 = 1p
3b Hur många av dessa åtgärdade leverantören inom avtalad servicenivå? Minst 80% =3p Mindre än 80% =-3p
3c Vilken var er avtalade servicenivå för Severity B-ärenden? Samma eller högre som efterfrågad = 1p
Minst 6p krävs för att kravet ska anses vara uppfyllt för att bli godkänd.

Skallkrav

  • Återkopplingstid via personlig kontakt vid registrering av ärenden ska ske 24/7 365 inom en (1) timme för kritiska ärenden och inom fyra (4) timmar för icke kritiska ärenden. Detta gäller oavsett om den tjänsten den gäller finns i Azure eller placerad hos köparen.
  • Antagen leverantör ska erbjuda kunden möjlighet att, mot särskild ersättning, eskalera ärenden till Microsoft.
  • Supporten ska täcka samtliga Microsoft Software (SW) som omfattas av Mainstream Support eller som täcks av Extended Support; samt Samtliga Microsoft Online-tjänster.
  • Support ska erbjudas på svenska eller engelska.
  • Anbudsgivare ska bifoga ett förslag på SLA, enligt 3.17 Servicenivå (SLA) i avtalsmallen, som senare färdigställs med vinnande anbudsgivare.
  • Köparens utsedda kontaktpersoner ska kunna registrera och följa status och statistik för ärenden via en webbportal.

Börkrav

Skicka in ansökan

Organisations logotyp

Region Kalmar län

2025-05-05

Supportavtal Microsoft 2025

Kalmar
Hybrid
N/A %
Produkt
2025-06-26 - 2027-05-26
Deadline: 2025-05-28

Kontaktperson

Motivering av lämplighet för uppdraget / Övriga kommentarer

Skallkrav

  • Återkopplingstid via personlig kontakt vid registrering av ärenden ska ske 24/7 365 inom en (1) timme för kritiska ärenden och inom fyra (4) timmar för icke kritiska ärenden. Detta gäller oavsett om den tjänsten den gäller finns i Azure eller placerad hos köparen.

  • Antagen leverantör ska erbjuda kunden möjlighet att, mot särskild ersättning, eskalera ärenden till Microsoft.

  • Supporten ska täcka samtliga Microsoft Software (SW) som omfattas av Mainstream Support eller som täcks av Extended Support; samt Samtliga Microsoft Online-tjänster.

  • Support ska erbjudas på svenska eller engelska.

  • Anbudsgivare ska bifoga ett förslag på SLA, enligt 3.17 Servicenivå (SLA) i avtalsmallen, som senare färdigställs med vinnande anbudsgivare.

  • Köparens utsedda kontaktpersoner ska kunna registrera och följa status och statistik för ärenden via en webbportal.

Börkrav

Bifoga CV och/eller andra dokument