
Marks kommun
2025-05-30
Systemutvecklare, Säker Digital Kommunikation, nivå 3
Ansökningar utvärderas löpande.
Uppdragsbeskrivning
Beskrivning av roll/kompetens:
Systemutvecklare/systemintegratör ska ingå ett av kommunens digitaliseringsprogram och vara behjälplig i alla delprojekt inom programmet. Det ingår fyra delprojekt:
- E-tjänstelegitimation
- Säker Digital Kommunikation
- Säker Signering
- Digital Post
Systemutvecklaren ska stötta kommunen i att utifrån befintlig IT-struktur analysera, föreslå och kravställa ny teknik. Denne ska också implementera den nya tekniken i kommunens organisation. Arbetet sker i nära samverkan med IT-arkitekter, verksamheten och externa leverantörer, med målet att säkra långsiktiga, hållbara och användarvänliga digitala lösningar.
Konsulterna som utför uppdrag för kommunen ska genomföra arbetet på plats i kommunen i den omfattning som uppdraget kräver. Möjlighet till distansarbete finns.
Krav på tidigare erfarenhet ska styrkas av till avropssvaret bilagt CV.
Intervju
Marks kommun kommer att genomföra intervju med de två konsulter som bedöms ha störst chans att tilldelas uppdraget baserat på lägst offererat timpris.
Marks kommun beräknar att intervjuerna kommer att genomföras på Teams under vecka 25.
Tidsram för intervjun:
10 min – Presentation av uppdraget
20 min – Konsulten presentation av sig själv och hur denne avser att ta sig an utannonserad tjänst
Intervjufrågorna kommer att baseras på de krav och mervärden som ställts kopplat till kompetens och erfarenhet.
Referens:
Konsulten/konsulterna ska ha erfarenhet av ett liknande uppdrag. Detta styrks genom att ramavtalsleverantören till anbudet bifogar en beskrivning av ett motsvarande uppdrag. Följande uppgifter ska framgå:
-Beskrivning av referensuppdrag
-Uppdragsgivare
-Kontaktperson hos uppdragsgivare
-Telefonnummer till kontaktperson
-E-postadress till kontaktperson
För att kontrollera att angivna uppgifter är korrekta kan referenten komma att kontaktas via e-post eller telefon. Referenten ska vara vidtalad.
ID: 25/105
Ramavtal: Adda Inköpscentral AB - IT-konsulttjänster 2021 (10539)
Skallkrav
- Minst 5 års erfarenhet av systemutveckling, med särskilt fokus på integration och teknisk kravställning
- Konsulten ska ha erfarenhet av att arbeta med kommunala verksamhetssystem (t.ex. inom skola, socialtjänst, ärendehantering, e-tjänster). Minst 5 års erfarenhet inhämtad under de senaste tio åren.
- Praktisk erfarenhet av integrationsplattformar och meddelandebussar (t.ex. MuleSoft, BizTalk, Azure Integration Services eller motsvarande)
- Erfarenhet av samarbete med IT-arkitekter och leverantörer
- Goda kunskaper i svenska och engelska