
Region Dalarna
2025-05-08
Teknisk projektledare nivå 4
Ansökningar utvärderas löpande.
Uppdragsbeskrivning
Behovsanalys:
Samla in, inventera och analysera nya/befintliga behov från verksamheter inom vården samt viss övrig personal.
Genomföra workshops och intervjuer för att förstå nuvarande processer och identifiera förändringsområden.
Planering och Förberedelse:
Utveckla en detaljerad projektplan med tidslinjer, milstolpar och resurser.
Säkerställa att alla nödvändiga resurser via leverantör (personal, teknik, budget) är tillgängliga och fördelade på rätt sätt.
Kommunikation och Samordning:
Fungera som en länk mellan olika intressenter, inklusive vårdpersonal, IT-avdelningen och regelbundet rapportera projektets framsteg till ledningen och andra relevanta parter.
Implementering:
Överse installation och konfiguration av akutlarm.
Säkerställa att systemet integreras smidigt med eventuellt befintliga IT-system och arbetsflöden.
Tillse leverantörens utbildningsansvar inom upphandlat system.
Utvärdering och Optimering:
Genomföra en utvärdering av systemets prestanda och användning efter implementeringen samt dokumentation av lösningen.
Samla in feedback från användare och göra nödvändiga justeringar för att optimera systemets effektivitet.
Placering: Genomförandet av uppdraget ska ske i Region Dalarnas lokaler i Falun eller enligt överenskommelse. Utförare ska löpande rapportera status till utsedd uppföljningsansvarig.
Intervju: I syfte att säkerställa att leverantören offererar hög kvalitét på efterfrågad konsulttjänst kommer Region Dalarna att utvärdera konsulttjänstens kvalitét genom att intervjua offererad konsult.
Intervjun kommer att ske i på distans över Teams och bedöms omfatta cirka 45 minuter med inledning, intervjufrågor och avslutning. Projektgruppen som utför intervjun kommer att representeras av uppdragsgivaren.
Region Dalarnas uppdragsgivare har avsatt tid för intervju den 2025-05-21.
CV: Ska inkludera beskrivningar av hur konsulten uppfyller ska- och börkrav genom tidigare erfarenhet. Samt vara på svenska.
ID: RS 2025/908
Ramavtal: Adda Inköpscentral AB - IT-konsulttjänster 2021 (10539)
Skallkrav
- Offererad konsult ska ha minst två (2) års erfarenhet av projektledning vid införande av akutlarm i en region (sjukhusmiljö).
- Offererad konsult ska ha agerat expertstöd vid verksamhetsförändringar inom akutlarm.
- Leverantören ska redovisa ett (1) referensuppdrag för offererad konsult som ska vara av liknande karaktär enligt denna avropsförfrågan och ej vara äldre än tre (3) år räknat från anbudstidens utgång.
Börkrav
- Offererad konsult bör ha erfarenhet från arbete inom Region Dalarna med anknytning till akutlarm.
- Offererad konsult bör ha erfarenhet från arbete inom någon region med anknytning till akutlarm.
- Offererad konsult bör ha erfarenhet av arbete med ett akutlarmssystem.