
Försäkringskassan
2025-06-09
UPS Support och Service
Uppdragsbeskrivning
Syftet med denna avropsförfrågan är att tillgodose Försäkringskassans behov av support och service av befintliga UPS-system samt utbyteskomponenter.
Avropsförfrågan omfattar fullständig support och service för UPS-systemen inklusive utbyteskomponenter. Avropsförfrågan omfattar även möjlighet till köp av batterier för utbyte efter garantitid.
Leverantören ansvarar för att samtliga delar (UPS:er, batteriövervakning, nätverkskort och programvara) finns med i offererade support- och serviceavtal.
Leverantören ska även agera ombud för batterigaranti på nya batterier som levereras under avtalstiden.
Leverantören ska erbjuda ett support- och serviceavtal med fullständig service till Försäkringskassans UPS-system i Försäkringskassans lokaler i Sundsvallsområdet.
Service av UPS-systemen ska följa tillverkarens rekommendationer och protokollföras.
Support, uppdateringar och uppgraderingar
Kontraktet ska omfatta support, uppdateringar och uppgraderingar.
Se krav enligt avsnitt 2 Kravspecifikation och Bilaga SLA.
Kontraktsstart är 2026-01-01.
Kontraktet gäller i två (2) år från det att det har undertecknats av båda parter. Försäkringskassan har därefter möjlighet, men ingen skyldighet, att ensidigt
förlänga kontraktet med ett (1) + ett (1) år.
ID: FK 2025/012756
Ramavtal: Kammarkollegiets ramavtal ”Datacenter - Servrar och lagring” med diarienummer 23.3-2771-21.
Skallkrav
- Anbudsgivare ska vara bunden av sitt anbud till och med 2025-11-30