Uppdrag

Läs och ansök om uppdraget

Organisations logotyp

2025-05-13

Utökad Storage

Stockholm
Produkt
2025-06-03 - 2030-07-02
Deadline: 2025-06-02

Uppdragsbeskrivning

IT-enheten på SMTM förser myndigheten med drift av diverse IT-tjänster, för att stödja infrastruktur, administrativa system och publik verksamhet. SMTM har stora satsningar inom digitalisering och ett av våra nuvarande större projekt som tar upp mycket plats är projektet för Stötta Vasa.
Men tanke på att vi i närtid kommer öka mängden data ser vi behov av att införskaffa lagring där vi kan lägga kall data för att avlasta nuvarande lagringlösning.


SMTM avser att köpa in en lagringslösning för data från en (1) leverantör.
Beställning av hårdvara kommer att genomföras direkt efter avtalspåskrift. Se ”3.8 Beställning” för mer information.

 

Ett supportavtal på fem (5) år ska ingå, med möjlighet att ersätta trasiga diskar, kontrollers och andra ingående delar. Leveranstid för ersättningsdiskar vid fel ska vara maximalt 48 timmar (2 arbetsdagar, ej helgtid).

 

Leveransadress:
Stockholm – Vasamuseet ATT: SMTM-Varumottagning (Bengt Engfeldt) Personalentrén Djurgårdsstrand 1 115 21 Stockholm

Leveranstid: Inom 90 dagar från beställning.

 

ID: 2.4-2025-764

Ramavtal: Kammarkollegiet - Datacenter 2021 - Servrar och lagring (23.3-2771-21)

Skallkrav

Börkrav

Skicka in ansökan

Organisations logotyp

2025-05-13

Utökad Storage

Stockholm
Produkt
2025-06-03 - 2030-07-02
Deadline: 2025-06-02

Kontaktperson

Motivering av lämplighet för uppdraget / Övriga kommentarer

Skallkrav

Börkrav

Bifoga CV och/eller andra dokument