2025-10-22
Webbförvaltning
Ansök gärna så snart som möjligt då uppdraget kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Uppdragsbeskrivning
LFV efterfrågar en förvaltning som dels består av en bastjänst och en tilläggstjänst. Uppdraget omfattar webbförvaltning som stödjer LFVs webbvision enligt nedan.
LFV vill ha ett bra samarbete där leverantören verkar som ett bollplank för kommunikationsavdelningen i vår strävan att följa upp och optimera besöken för våra medarbetare
och besökare. Leverantören ska proaktivt föreslå idéer och strategier som hjälp för oss att nå våra mål.
I bastjänsten ska det ingå en timbank på 40 timmar för tilläggstjänster i form av utveckling och andra aktiviteter per månad, tio (10) månader per år, exkluderat tiden då det är förändringsstopp på LFV dvs. under semesterperioden som brukar vara juli till augusti. Ej nyttjande timmar per månad ska medfölja till nästa månad, (Briefingrummet.se ingår inte i timbanken). Volym för tilläggstjänsten kommer att variera över tid. LFV uppskattar volymen till ca 700 timmar/år men LFV kommer inte att garantera några volymer. Volymerna angivna under pris och utvärdering är endast till för utvärdering.
LFVs webbvision
Webbplatserna ska bidra till att uppnå LFVs kommunikationsmål; att inspirera och motivera till helhetsperspektiv, sammanhållning och stolthet, att öka kännedomen om vårt uppdrag, att förmedla framtidstro, kompetens och nytänkande och att skapa förtroende för vår roll i totalförsvaret. Webbplatserna ska också bidra till LFVs kommunikationsplan, vilket bland annat sätter fokus på engagemang och interaktion.
CV på de nyckelresurser som är tänkt att ingå i förvaltningen
Leverantören ska ange/namnge de resurser som kommer att utföra uppdraget till LFV.
Leverantören ska bifoga cv för de nyckelpersoner som ska ingå i leveransen. Efterfrågade kunskaper och erfarenheter hos konsulterna som offereras och som kommer att användas för uppdraget ska tydligt framgå. Dessa personer ska också vara de som levererar uppdraget efter avtalstecknandet.
LFV efterfrågar:
- Utvecklare, minst kompetensnivå 3
- Arkitekter, minst kompetensnivå 3
- Projektledare, minst kompetensnivå 3
- UX-designer, minst kompetensnivå 3
Servicenivåer
Följande kategorisering av krav på tillgänglighet och incidentberedskap ska gälla:
Prioritet - Definition
1 - Allvarliga incidenter som har mycket stor påverkan på verksamheten och möjligheten att använda berörda webbplatser. Alla användare eller en väsentlig del av användarna berörs.
2 - Allvarliga incidenter som har väsentlig påverkan på möjlighet att använda berörda webbplatser. Incidenten berör en mindre del av användarna eller vissa funktioner.
3 - Incidenter som påverkar ett fåtal användare men verksamheten kan fortgå som vanligt.
4 - Mindre avvikelser eller skönhetsfel, låg grad av fel som endast kräver aktivering av problemsökning efter överenskommelse.
5 - IT-säkerhetsincidenter
REFERENSUPPDRAG:
Leverantören ska uppvisa referenser från två företag/organisationer som använt leverantören som leverantör och som motsvarar den tjänst som LFV efterfrågar avseende volym och upplägg. Referenserna ska vara från annan organisation än LFV. Referenserna ska inte vara äldre än tre år från sista anbudsdag. Uppdragen kan vara pågående.
Uppgifterna om referenserna ska innehålla namn på företag/organisation, kontaktpersonens befattning och kontaktuppgifter, samt en kortfattad beskrivning av uppdraget och tidpunkt för uppdraget. Vid behov ska LFV kunna styrka leverantörens beskrivning av referensuppdrag genom kontakt med referent hos uppdragsgivaren som ska vara vidtalad och nåbar under utvärderingsperioden.
REDOGÖRELSE:
Leverantören ska i sin redogörelse beskriva nedanstående avsnitt för utvärderingskriterier med mervärde för efterfrågade tjänster. Redogörelsen utformas och uppdelas med rubrik för respektive punkt som kommer att bedömas.
Obeservera: Det är mycket viktigt att svaren är utförliga då bedömningen endast sker på bifogad beskrivning.
Redogörelsen bör vara uppdelad med rubrik för respektive punkt som kommer att bedömas. Det anbud med den beskrivning av förvaltning som LFV anser uppfyller de krav som LFV har på förvaltningsuppdraget kommer att antas.
- Bastjänst
- Tilläggstjänst
- Beskrivning av leverantörens webbförvaltning/metodik
Skallkrav
Börkrav
Övrig information
Vid vissa möten och aktiviteter samt vid mer omfattande arbeten ska tjänsten kunna levereras på plats hos LFV exempelvis vid driftsättningar.