
2025-04-15
Workspace ONE - Licenser inklusive support och underhåll
Uppdragsbeskrivning
Vi letar partner att svara med på Försäkringskassans avrop angående Workspace ONE licenser inklusive support och underhåll
ID: FK 2024/027799
Ramavtal: Programvaror och tjänster - Licenser och licenstjänster med diarienummer 23.3-2650-2022.
Bakgrund
Försäkringskassan nyttjar i dagsläget Workspace ONE för att hantera mobiltelefoner och Mac både för Försäkringskassan och för Försäkringskassans anslutna
myndigheter. Funktionalitet i produkten används även för att ge åtkomst till interna tjänster.
Omfattning
Avropsförfrågan avser Workspace ONE - licenser inklusive support och underhåll.
Följande omfattas:
#1 18 månader subscription 5 300,00 st
Omnissa Workspace ONE Advanced 1-year Subscription - On Premise for 1 Device (Includes Production Support/Subscription).
Prisförfrågan 2 Option: Prenumerationstjänst
#2 Utökning 1 000,00 st
Omnissa Workspace ONE Advanced 1-year Subscription - On Premise for 1 Device (Includes Production Support/Subscription. Ange samma pris/st som för
position #1 i Anbudsprisformulär.
#3 18 månader subscription 500,00 st
Omnissa Workspace ONE Assist Add On 1-year Subscription - On Premise for Per Device (Includes Production Support/Subscription).
Beställare är Försäkringskassans IT-avdelning.
Support, uppdatering och uppgradering
Obligatoriskt krav
Kontraktet ska omfatta support, uppdateringar och uppgraderingar.
Anbudsgivaren ska kunna tillhandahålla kontaktuppgifter för support till Försäkringskassan i form av webbportal. Uppgifter kommer att efterfrågas inför
eventuell kontraktsskrivning.
I support och underhåll ska följande ingå:
- Leverantören ska kontinuerligt genomföra uppdateringar och uppgraderingar för offererade produkter.
- Leverantören ska tillhandahålla en servicedesk eller motsvarande funktion som utgör daglig kontaktyta för Försäkringskassan i support- och serviceärenden. Där hanteras serviceförfrågningar, incidenter, tekniska frågor och liknande ärenden.
- Leverantören ska avhjälpa uppkomna fel i offererade produkter.
- Leverantören ska kontinuerligt bedriva utveckling i syfte att förbättra och effektivisera offererade produkter.
- Leverantören ska tillse att offererade produkter efterlever relevanta lagar och förordningar.
- Leverantören ska informera Försäkringskassan minst 10 arbetsdagar innan planerat underhåll, uppdatering eller annan förändring i de fall det kan påverka offererad produkts tillgängligheten.
- Leverantören ska informera Försäkringskassan minst 2 månader innan Leverantören genomför förändringar av sådan art att eventuella integrationer, säkerhetsinfrastruktur eller användargränssnitt påverkas.
Skallkrav
- Kontraktet ska omfatta support, uppdateringar och uppgraderingar.
- Anbudsgivaren ska kunna tillhandahålla kontaktuppgifter för support till Försäkringskassan i form av webbportal. Uppgifter kommer att efterfrågas införeventuell kontraktsskrivning.